Ahad, 13 November 2011

BAB 13 : Mia ...

"Ilham!" suara seorang lelaki memecah kesunyian. Ilham tersentak dari lamunan. Di tangannya masih ada beberapa proposal yang mesti di tandatangani. Tiba-tiba sahaja fikirannya kacau. Baru saja dia pulang dari makan tengahari bersama rakannya, Shah. Mereka berdua sedang rancak bercerita mengenai projek yang bakal di kendalikan oleh syarikat ayah Ilham apabila mereka terlihat sesuatu yang begitu merobekkan hati Ilham. Dia dan Shah terkejut apabila memandang sepasang lelaki dan wanita berjalan berpegang tangan di luar restoran tempat mereka makan. Hati Ilham terganggu. Selera makan sudah hilang. Di luar, dia melihat kekasih hatinya, Mia, sedang berjalan di sebelah seorang lelaki yang tidak dikenalinya. Mereka kelihatan begitu mesra. Begitu rapat. Shah juga terkejut. 'Bagaimana boleh Mia bersama orang lain?' bisik hatinya. Baru saja dia menoleh ke tempat duduk Ilham dan di dapatinya Ilham sudah tiada.

"Mia!" kedengaran suara Ilham di luar. Marah. Sakit hati. Shah bergegas keluar restoran. Dilihatnya Ilham sudah pun berada betul-betul di hadapan pasangan itu. Kedua susuk tubuh itu berhenti. Genggaman tangan dilepaskan. Si wanita tunduk. Terkejut. Tidak disangkanya Ilham ada di situ.
"Mia! Apa awak buat ni?!" tanya Ilham. Matanya merah menahan marah. Lelaki yang berada di sebelah Mia juga terkejut. 'Siapa lelaki ini?' bisik hatinya. Dia hairan apabila Ilham tiba-tiba sahaja menjerit nama Mia, kekasihnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan