Isnin, 31 Oktober 2011

BAB 2 : Hidup Perlu Diteruskan!

BAB 2
Jari manis itu masih ditenung dan diramas dengan perlahan. Bilik masih sengaja dibiarkan gelap. Andai saja dia mampu menyembunyikan mentari, biarlah malam sentiasa menemani saatnya,minitnya,jamnya dan juga hari-hari yang bakal dilaluinya. Rembulan takkan selamanya menemani malam, hujan takkan selamanya membasahi bumi, mentari pasti takkan selamanya menyegarkan alam ini.

Namun fikiran warasnya masih tetap mahu merasa akan munculnya keindahan pelangi di saat gerimis pergi. Menikmati keindahan malam selagi sang rembulan masih sudi menjadi peneman malam sepi. Menanti kemunculan sang suria saat subuh menjenguk pagi.

Sampai bila aku harus begini. Hidup perlu diteruskan. Dia tidak layak untuk aku tangisi! Tiba-tiba seperti mendapat semangat baru. Kain langsir yang menghalang cahaya matahari dari menerangi paginya segera dibuka seluas-luasnya. Jendela dibuka dengan megahnya, nafas ditarik dengan rakusnya. Senyuman lebar mula menghiasi wajahnya.

Fikirannya kini mula tertumpu pada pertemuan yang akan berlaku pada petang itu. Sudah lama rasanya tidak bertemu dengan mereka. Hampir setahun tidak bersua muka, mungkin banyak kisah yang akan dikongsi nanti. Rindu mula mencengkam, baru menyedari betapa dia merindui kedua-dua insan tersebut. Sudah tidak sabar hendak pergi ke Times Square!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan